Legendă SUBTERANĂ: A fost odată ca niciodată, apă caldă…

     S-au dus zilele în care mai moțăiam după ce suna alarma de două ori, de ce? Pentru că trăiesc varianta domestică a filmului “Gone in 60 seconds”, “Duș în 60 de secunde”, asta dacă apuc și acele 60 de secunde. Mă bat cu taică-miu și maică-mea pe duș, hai să zicem ca eu si mama terminăm in 20 de secunde…Dar tata, fiind un urs, pardon, un rus de doi metri, are nevoie de 20 de secunde doar ca să intre cu totul  în duș.
   Bun, bun, dar totuși, de unde până unde primitivismul ăsta? De la prietenii APA NOVA, în strânsă colaborare cu Gică Șantieristu’ , care la rândul lui a colaborat cu firma care se ocupă de Metroul din Drumul Taberei pentru a fura banii investiți în proiectul, aparent, finalizat anul trecut.

image

    Există mitul Zburătorului, acum există mitul subteranului, sau “cum se întâmplă săptămânal/zilnic, lucruri științifico-fantastice în Drumul Taberei”. În ultimele două luni, a fost întreruptă de 4 ori apa caldă, de obicei neanunțat, pe o perioadă de la 2 zile până la 2 săptămâni. Cel mai mișto era când stăteam în duș, dandy-relaxată și mă trezesc cu un brain freeze de la jetul de apă rece pe căpățâna plină de șampon.
   Îți puteai da seama de cât timp este oprită după mirosul de formol și moaște din autobuz. Eu sunt o pisica adaptată, din Drumul Taberei până în Berceni sau Pantelimon dacă am luat ceva la bord si prind curaj. M-am împrietenit deja cu lighioana, pardon, ligheanul pe care îl folosesc să mă spăl, este că rățușca de baie pe care nu am avut-o niciodată.
    O altă “senzație tare” specifică Șantierului Taberei, este pana de curent subită, eventual iarna (cum a fost anul trecut). Oamenii își petreceau Crăciunul în familie, cu masă pusă, bradul pâlpâind de luminițe sau doar “Netflix and chill”...Pe când eu, eram cu câteva Sărbători în urmă, ca de Paște, luând lumină, doar că nu cu lumânarea din Biserică, ci cu lanterna din noptieră.
   Evident când suni la informații la ENEL sau APA NOVA, ei te iau pe tine la pula cu răspunsuri:
“Da’ ce dom’le, nu ați vrut metrou? Se mai întâmplă avarii din cauza lucrărilor.”  Și uite așa le umplu banda de înjurături, fără să mă repet, pentru că eu îi plătesc pentru un serviciu pe care nu mi-l oferă și tot ei mă iau la perpulis. Ceea ce este și mai trist, este că românul se resemnează și nu se sesizează, nu își cunoaște drepturile de consumator/client, sau pur și simplu suferă de mi-se-rupism cronic și masochism.

image

    Cărțile de ASIMOV sunt un fleac pe lângă chestiile SF care se întâmplă cu stațiile de autobuz și carosabilul de pe-o zi pe alta. Acestea se mută cu totul, mai în față, mai în lateral, eventual în casa lu’ Nenea de la parter, doar-doar sa aibă loc Mitică să termine șoseaua.
“Vaaai, maamăăă, ce norocoasă ești, o să ai metrou cum ieși din casă!!!”, da, doar că atunci nu voi mai ieși din casă fără baston, asta dacă nu o să fiu deja mai adânc sub pământ ca metroul.

image

    Dar cea mai bună și des întâlnită reacție este “Drumul Taberei? Ăăă, cartieru’ ăla cu santieru’, nu?”.
Va fi scris în testament că ultima mea dorință a fost să îmi pună familia cenușa într – un shaker de proteine și să mă plimbe cu metroul o dată, asta dacă nu apuc să mă CAC PE EL cât sunt încă în viață.

Leave a Reply

